De ANWB gelooft in de impact van verkeersveiligheid. Deze gedachte sluit naadloos aan bij hun missie “Mobiliteit veilig voor iedereen”. En daarbij: “jong geleerd is oud gedaan”. Het onderwijs is dus bij uitstek het ideale startpunt om aan verkeersveiligheid te werken. Kinderen zijn tenslotte de weggebruikers van de toekomst. De ANWB heeft in de loop der jaren een sterke positie in het onderwijs veroverd en biedt vele activiteiten aan, zoals digitale lessen en praktijklessen onder de noemer ANWB Streetwise. Daarnaast zijn er allerlei andere activiteiten en campagnes zoals, de ANWB verkeerspleinen, ‘fietsen is fun’ en de actie ‘zet je licht aan.’
Begin dit jaar is de digitale leeromgeving van Streetwise gelanceerd: Streetwise Digitaal. Hier kunnen leerlingen onder andere een verkeersgame spelen. Aan OnderwijsMedia de vraag om scholen hiervan op de hoogte brengen. Hoe kan de ANWB zoveel mogelijk scholen op een duurzame manier binden aan ANWB Streetwise?
Van een complexe producten en diensten mix hebben we een sterk communicatieconcept bedacht en gelanceerd: de ANWB Streetwise-School. Alle activiteiten van de ANWB voor het onderwijs hebben we gebundeld onder 1 merk, waardoor samenhang en consistentie ontstaat. Een Streetwise-School geeft extra prioriteit aan verkeersveiligheid. Als Streetwise-School ontvang je allerlei extra’s zoals een ANWB Verkeersweek, lespakketten en nog veel meer. Met als gevolg: meer conversie, meer bekendheid én een grote toename van Streetwise-Scholen.
Het Streetwise-School concept is ontzettend goed ontvangen binnen het onderwijs. Binnen 3 maanden zijn er meer dan 250 scholen een Streetwise School geworden.
We hebben invulling gegeven aan het concept Streetwise-School aan de hand van doorlopende campagnes met een strakke jaarplanning. Met onderdelen als:
Benieuwd naar campagne-mogelijkheden voor jou organisatie? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.
Contact opnemen