Een nieuw merk en nieuwe merkhiërarchie voor EEG

Een onafhankelijke positionering voor EEG

Achtergrond

De English Education Group (EEG) is al meer dan 25 jaar expert in Engels. Het doel van EEG is om leerlingen verder te brengen door Engels. Dat doet EEG  door de Engelse taal stap voor stap aan te bieden en te toetsen via examens van Anglia. Als aanvulling hierop biedt EEG diverse Engelse cursussen op het eigen Online Learning Platform.

De vraag

EEG wil graag haar netwerk aangesloten scholen behouden en het platform verder uitbreiden. Een sterke positionering is daarvoor cruciaal. Hoe kan EEG zich onderscheidend positioneren en tegelijk haar producten en diensten binnen het onderwijs promoten? Met deze vragen gingen wij aan de slag.

De oplossing

Anglia is in de positionering van EEG tot op heden dominant geweest. De behoefte is om EEG meer onafhankelijk te positioneren. De oplossing? Een nieuw merk waar alle activiteiten van EEG onder vallen. Daarom ontwikkelde OnderwijsMedia het merk Optima (voor beter Engels). Beide merken zullen elkaar versterken, waardoor EEG een compleet pakket voor scholen kan aanbieden.

Optima wordt geïntroduceerd in het onderwijs door middel van inhoudelijke verhalen. Deze verhalen worden verteld vanuit de school, de leerkracht en de leerling.

Het resultaat

Diensten

  • Het ontwikkelen van een merknaam met bijhorende merkwaarden
  • Verhaal doorvertaald naar verhaallijnen
  • Review & advies van huidige communicatie
  • Het schrijven van artikelen en mailingen, ter introductie van het nieuwe merk Optima

Benieuwd naar campagne-mogelijkheden voor jou organisatie? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Contact opnemen
arrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram