Een nieuwe positionering en website voor Het Vertrouwensbureau: rust, regie en resultaat.

Hoe kan het Vertrouwensbureau zich met de juiste boodschap profileren in het onderwijs?

Achtergrond

Het Vertrouwensbureau werd 30 jaar geleden opgericht door Jan Wittens en is in 2024 overgenomen door zijn kinderen, Jutta en Mattis. Het bureau ondersteunt scholen en organisaties bij het professioneel en effectief aanpakken van vertrouwenskwesties. Met hun uitgebreide ervaring brengen ze rust en stabiliteit in situaties met ongewenste omgangsvormen en gedrag. Zo bieden ze klagers een luisterend oor en ondersteunen ze waar nodig het management.

De vraag

Hoe kan Het Vertrouwensbureau zich met de juiste boodschap profileren in het onderwijs?

Het Vertrouwensbureau richt zich op zowel de zakelijke markt als het onderwijs. De oude website was vooral gericht op de diensten van het bureau, zonder de doelgroep direct aan te spreken of in te gaan op de specifieke behoeften van het onderwijs. Hierdoor bleef de toegevoegde waarde voor het onderwijs onderbelicht.

Het Vertrouwensbureau was hierin nog zoekende: hoe kan je het onderwijs het beste bereiken en met welke boodschap? Voor ons een heldere uitdaging: wij namen het bureau hierin bij de hand.

De oplossing

We zijn gestart met een verdiepingsworkshop om tot de kern van het verhaal van het Vertrouwensbureau te komen:

Uitwerking van positionering en boodschap

In een verdiepingsworkshop verkenden we samen met Jan, Jutta en Mattis hun kernwaarden, visie, doelgroep, wensen en uitdagingen. Wat is het verhaal achter het werk van het bureau, waarom doen ze wat ze doen? Hieruit ontstond een heldere en krachtige belofte voor het onderwijs:

Het Vertrouwensbureau: regie • rust • resultaat

Deze belofte zorgt voor vertrouwen, duidelijkheid en stabiliteit en benadrukt de effectiviteit van de diensten. Door de klankherhaling blijft de boodschap beter hangen bij de doelgroep.

Vervolgens hebben we de positionering door vertaald naar een vernieuwde website waarin de leidende principes (regie, rust en resultaat) duidelijker naar voren komen.

Dat hebben we o.a. gedaan door:

  • Het verhaal achter Het Vertrouwensbureau (de "why") als basis te nemen en te vertellen. Het verhaal vanuit de “why” vertellen.
  • Het benadrukken van de toegevoegde waarde van de diensten van Het Vertrouwensbureau voor het onderwijs cq. de scholen.
  • Expertise: Zorgen dat Het Vertrouwensbureau herkend wordt als expert op het gebied van vertrouwenszaken

 

"We zijn ontzettend blij met het eindresultaat: een krachtige positionering en vernieuwde uitstraling die volledig aansluiten bij wie we zijn. De samenwerking met OnderwijsMedia was vlot, flexibel en enorm behulpzaam." Mattis Wibbens, eigenaar Vertrouwensbureau.

Het resultaat

Diensten

  • Interactieve workshop
  • Verdere uitwerking van positionering en boodschap
  • Review van de huidige website
  • Design en implementatie van een nieuwe website
  • Schrijven van de teksten voor op de website
  • Ontwikkelen van campagne-materiaal
  • Een mediaplan op maat

Benieuwd naar campagne-mogelijkheden voor jou organisatie? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Contact opnemen
arrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram