Zelf communiceren richting het onderwijs is niet eenvoudig. Wie wil je bereiken, met welke boodschap en nog ingewikkelder; hoe kom je daar? Het is meer dan logisch dat onderwijsmedewerkers enigszins worden afgeschermd van een bombardement aan berichten, die van weinig nut zijn voor hun werkveld. En wie het wel lukt om daar doorheen te komen, belandt vaak vanwege een verkeerde aanpak in de spam. Alleen met relevante inhoud in combinatie met de juiste ingang bereik je het onderwijs.
Onze zusteronderneming de OnderwijsRedactie specialiseert zich in de inhoudelijke communicatie met het onderwijs. Dit doen zij vooral door de onderwijsprofessional zelf aan het woord te laten. Wat werkt eigenlijk voor hen? Hoe professionaliseren zij zich? Hoe vinden zij meer plezier in hun werk en staan ze beter voor de klas? Zo vertelt bijvoorbeeld rector-bestuurder Bert Schuller van het St. Ignatiusgymnasium in Amsterdam in een interview voor Academy4Learning hoe hij gemotiveerd met zijn team aan de slag gaat met professionaliseren. En leraar Udo Thijsen van het Ir. Lely Lyceum in Amsterdam Zuid-Oost inspireert zijn collega’s via een interview over de prideclub die hij samen met leerlingen oprichtte.
Nieuwe inzichten en tips van experts zijn belangrijke elementen in de communicatie met het onderwijs. Zij worden door de OnderwijsRedactie dan ook met grote regelmaat bevraagd. Lector Leren & Innoveren Marco Snoek vertelt hoe je zorgt voor werkgeluk en belangrijker: hoe je zorgt dat je na jaren leraarschap nog steeds gelukkig bent in wat je doet. Bijzonder hoogleraar Leeromgeving en leerloopbanen Marinka Kuijpers schijnt in een interview meer licht op loopbaanontwikkeling binnen het onderwijs en hoe je dit zelf praktisch aanpakt.
Communicatie met het onderwijs gebeurt dus vanuit inhoud én passie. Dat geldt ook voor een groot aantal opleiders die zich tomeloos inzetten om onderwijsprofessionals te helpen bij hun professionaliseringsslag. E-WISE en Kanjertraining zijn enkele grote bekenden. In verschillende interviews voor OnderwijsMedia vertellen zij zelf wat hun drive is, hun werkwijze en hun visie op de toekomst.
Het zijn slechts enkele voorbeelden hoe de OnderwijsRedactie een school, leraar, expert, themaweek, opleider of instantie vanuit de inhoud presenteert aan het onderwijs. Zoek jij naar een diepgaandere manier om met je doelgroep te communiceren, ondersteund door de vele communicatiekanalen die OnderwijsMedia als partner van de OnderwijsRedactie biedt? Neem dan contact met ons op. Wij denken graag met je mee!