Leadgeneratie omvat alle activiteiten om in contact te komen met potentiële klanten en maakt deel uit van het marketingproces. Het is een eerste onderdeel van je strategie waarbij je probeert interesse in jouw organisatie te wekken. Drie tips voor het genereren van leads:
1. Bied waardevolle content aan
Dit is een goede aanpak om contact te leggen. Je bouwt vertrouwen op wanneer mensen je content waarderen en waarderen wat je gratis aanbiedt. En de beste leads komen vaak voort uit dit soort relaties. Om een relatie op te bouwen, is het schrijven van blogs een aanrader.
Hier een paar content voorbeelden:
2. Maak landingspagina’s van hoge kwaliteit
Een landingspagina zorgt ervoor dat bezoekers op de juiste pagina van je website terechtkomen. In plaats van te verdwalen, zullen ze snel relevante informatie vinden.
3. Adverteer op sociale media
Als het gaat om het genereren van leads voor het onderwijs, is sociale media een van de beste kanalen. Met sociale mediaplatforms zoals Facebook, Instagram en LinkedIn bereik je onderwijsprofessionals. Met behulp van video, blogposts, afbeeldingen en testimonials kun je de bekendheid van jouw organisatie vergroten en inschrijvingen en bezoeken meer stimuleren.
Berichten op je profiel zijn echter niet altijd voldoende. Veel sociale netwerken geven prioriteit aan inhoud van de vrienden en familie van een gebruiker, versus inhoud van de bedrijven, artiesten en scholen die een gebruiker volgt. Daarom adverteren veel organisaties op sociale media – en dat zou jij ook kunnen doen. Je kunt bijvoorbeeld adverteren bij gebruikers die jouw website hebben bezocht. Profiteer van sociale media en begin deze te gebruiken om leads voor jouw organisatie te genereren.